Zbiór praw Królestwa Dreamlandu

DK o Parlamencie Królewskim

DEKRET KRÓLEWSKI
z dnia 19 października 2015 roku

My, Marcin Mikołaj, Król Dreamlandu i Elderlandu, Król Scholandii, Najwyższy Zwierzchnik Furlandii i Luindoru w Unię Saudadzką złączonych, Morlandu, Surmali i Weblandu, Suzeren Monderii oraz Amwelandii, Luskanii i Croranu, Najwyższy Zwierzchnik Sił Zbrojnych, Wielki Mistrz Heroldii, etc.

z uwagi na wprowadzony stan wyjątkowy stanowimy, co następuje:

Art. 1.
1. Ustanawiamy Parlament Królewski, zwany dalej Parlamentem.
2. Parlament składać się będzie z mianowanych przez Króla obywateli Królestwa Dreamlandu. Członkowie Parlamentu zwani będą Lordami Senatorami.
3. Utrata obywatelstwa pozbawia członkostwa w Parlamencie.
4. Parlament obraduje w czasie trwania stanu wyjątkowego.

Art. 2.
1. Pracami Parlamentu kieruje Marszałek Parlamentu zwany dalej Marszałkiem.
2. Marszałka wskazuje Król.
3. Czynne prawo dostępu do sali obrad Parlamentu przysługuje członkom Parlamentu, członkom Rządu Królewskiego, Prezesowi Sądu Królestwa i Królowi.
4. Parlament obraduje na forum w dziale „Parlament Królewski”. W dziale tym publikuje się listę Lordów Senatorów.

Art. 3.
Prawo przedkładania Parlamentowi projektów ustawodawczych przysługuje:
(1) Królowi;
(2) Lordowi Senatorowi;
(3) Rządowi Królewskiemu;
(4) Prezesowi Sądu Królestwa w zakresie ustroju wymiaru sprawiedliwości oraz postępowania sądowego.

Art. 4.
1. Projekt ustawodawczy prawidłowo złożony składa się z:
(1) treści proponowanej ustawy;
(2) szczegółowego uzasadnienia wyjaśniającego skutki wejścia w życie proponowanej ustawy;
(3) jednolitych tekstów wszystkich aktów normatywnych zmienianych przez proponowaną ustawę i uwzględniających zapisy zmieniające.
2. Jeżeli projekt ustawodawczy zakłada dokonanie zmian w systemach informatycznych Królestwa lub jeżeli wykonanie proponowanej ustawy będzie wiązać w skutkach takie zmiany, Marszałek Parlamentu jest obowiązany zwrócić się z wnioskiem do Królewskich Służb Informatycznych o wyrażenie opinii w sprawie wykonalności proponowanej ustawy i czasu potrzebnego na dokonanie stosownych zmian w systemach informatycznych.
3. Debatę nad projektem ustawodawczym, o którym mowa w ust. poprzedzającym wydłuża się o czas oczekiwania na opinię Szefa Królewskich Służb Informatycznych, która powinna być przedłożona Parlamentowi nie później niż w ciągu 7 dni.

Art. 5.
1. Parlament podejmuje ustawy i uchwały w głosowaniu zwykłą większością głosów, chyba że odrębne przepisy wymagają innej większości.
2. Głosowanie przeprowadza się w sali obrad Parlamentu.
3. Głosowanie jest ważne jeżeli suma głosów „ZA” jest większa od głosów „PRZECIW”, głosy „WSTRZYMUJĘ SIĘ” nie dolicza się do głosów „PRZECIW”.
4. Projekt ustawodawczy przekazuje się niezwłocznie do Króla.
5. Król może odmówić zatwierdzenia przedłożonego projektu ustawodawczego, a Parlament nie może uchylić królewskiego weta.

Art. 6.
Lord Senator ma obowiązek udziału w pracach Parlamentu.

Art. 7.
1. Ustawa traci moc w chwili uchylenia stanu wyjątkowego.
2. Uchyla się ustawę federalną o Parlamencie Królewskim z dnia 18 kwietnia 2015 roku oraz ustawę federalną Ordynacja Wyborcza z dnia 18 kwietnia 2015 roku.
3. W ustawie federalnej o Rządzie Królewskim z dnia 18 kwietnia 2015 roku, na czas trwania stanu wyjątkowego :
(1) uchyla się art. 3.;
(2) wprowadza się art. 3a o treści:
„Premiera powołuje i odwołuje Król.”.
4. Dekret wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

(-) Marcin Mikołaj, R.