Ewidencja mieszkańców

Ewidencję mieszkańców Królestwa Dreamlandu prowadzi się w formie elektronicznej. Kompleksowym narzędziem jest tutaj Centralny Rejestr Mieszkańców (CRM). Pełni on dwie funkcje: rejestracyjną i informacyjną. Rejestrację mieszkańców opisano w zakładkach o obywatelstwie i stałym pobycie. Należy tutaj jedynie zaznaczyć, że mieszkańcy ewidencjonowani są i identyfikowani w systemach informatycznych Królestwa Dreamlandu dzięki nadaniu unikatowego Numeru Identyfikacyjnego Mieszkańca (NIM). NIM służy do logowania na stronach Królestwa i w CBD.

Ważną funkcją CRM jest udzielanie informacji o mieszkańcach Królestwa. Dostarcza on wiedzy w różnych przekrojach – zbiorczo dla całego Królestwa oraz w podziale na poszczególne prowincje i Domenę Królewską. Informacje CRM są pomocne szczególnie władzom, które dbają o kontakty z obywatelami i prowadzą różnego rodzaju analizy zachodzących zmian liczby mieszkańców oraz długości trwania obywatelstwa. Z danych CRM mogą korzystać wszyscy użytkownicy w ograniczonym zakresie, natomiast mieszkańcy w pełni – po zalogowaniu się do systemu. Poznawanie innych mieszkańców, nawiązywanie relacji i kontaktów jest możliwe właśnie dzięki funkcjonowaniu Centralnego Rejestru Mieszkańców oraz działaniu wyszukiwarki mieszkańców wg imienia, nazwiska, numeru NIM lub poczty elektronicznej.

Link do Centralnego Rejestru Mieszkańców znajduje się na stronie głównej Królestwa.

Więcej informacji dotyczących zasad funkcjonowania CRM można znaleźć w:

-> Ustawie Federalnej z dnia 17 marca 2011 roku o obywatelstwie i stałym pobycie,
-> Rozporządzeniu Federalnym Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 7 kwietnia 2011 roku ws. wymogów stawianych wnioskowi o wpis do CRM,
-> Rozporządzeniu Federalnym Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 7 kwietnia 2011 roku ws. zasad udostępniania informacji CRM.